Na podlagi pridobljenega pozitivnega mnenja Urada informacijskega pooblaščenca smo začeli z objavljanjem števila tako imenovanih TAN kod, ki jih Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) izdaja uporabnikom prostovoljne aplikacije za varovanje zdravja #OstaniZdrav. Podatki se bodo dnevno osveževali, prav tako so dostopni tudi podatki o številu prenosov aplikacije.

TAN koda se v zgoščeni vrednosti na strežniku hrani 14 dni, vse starejše zgoščene vrednosti TAN kod pa se zaradi varnostnih razlogov izbrišejo. Zato bomo vsakih 14 dni objavili tudi podatek o skupnem številu izdanih TAN kod in številu dejansko vnesenih TAN kod.

Ker je aplikacija #OstaniZdrav povsem prostovoljna, je odločitev o tem, ali bo prejemnik TAN kode to tudi dejansko vnesel v aplikacijo, izključno odločitev državljank in državljanov.

Podatke lahko spremljate na posebni spletni strani, kjer so objavljene tudi vse druge informacije o aplikaciji #OstaniZdrav.

Podatki na dan 12. 10. 2020 so naslednji:

  • število izdanih TAN kod: 455,
  • število vnesenih TAN kod v aplikacijo: 282.

Pogosta vprašanja in odgovori, povezani z delovanjem aplikacije

Zakaj ste zdaj podatke objavili, doslej pa ste pojasnjevali, da je stopnja varovanja osebnih podatkov še višja in zato teh podatkov ne beležite?

Podatkov do sedaj nismo beležili v tej obliki, torej v obliki dnevne statistike – takšna oblika podatkov je na voljo od današnjega dne. Za nas je ključno pozitivno stališče Urada Informacijskega pooblaščenca, ki presoja objavljene podatke z vidika varovanja osebnih podatkov.

Katere podatke boste dnevno objavljali?

Objavljali bomo osvežene podatke o številu prenosov aplikacije za operacijski sistem Android in iOS ter število izdanih TAN kod. Ker se TAN koda v zgoščeni vrednosti na strežniku hrani 14 dni, vse starejše zgoščene vrednosti TAN kod pa se zaradi varnostnih razlogov izbrišejo, bomo vsakih 14 dni objavili tudi podatek o skupnem številu izdanih TAN kod in število dejansko vnesenih TAN kod za to obdobje.

Kje bodo objavljeni dnevno osveženi podatki o delovanju aplikacije?

Dnevno posodobljeni podatki so objavljeni na posebni spletni strani, kjer so objavljene tudi vse druge informacije o aplikaciji #OstaniZdrav.

Ali je razlika v številu pozitivnih testov in izdanih TAN kod? V čem?

Število izdanih TAN kod ne sovpada s številom pozitivnih testov. Če posameznik aplikacije nima naložene, se mu TAN koda ne sporoča. Druga od možnosti je, da posameznik zamudi z vnosom TAN kode v aplikacijo (TAN kodo je treba vnesti v eni uri po tem, ko jo prejme) in prosi za ponovno dodelitev TAN kode.

Kaj pove število izdanih TAN kod o sami učinkovitosti mobilne aplikacije #OstaniZdrav?

Izdane TAN kode kažejo, da je aplikacija aktivna. Ključno je, da ljudje aplikacijo uporabljajo in si jo prenesejo, ko so še zdravi. Gre za povsem prostovoljen preventivni ukrep, ki apelira na odgovorno ravnanje vsakega posameznika. Že ena sama preprečena okužba šteje, saj lahko pomeni zaustavitev cele verige okužb. V luči preventivnega ravnanja (kamor uvrščamo predvsem štiri ukrepe: nošenje mask, razkuževanje rok, ohranjanje distance in prenos aplikacije, ko smo še zdravi) apeliramo na čim širšo uporabo aplikacije #OstaniZdrav.

Kako aplikacija pomaga v situaciji porasta okužb?

NIJZ je pred dnevi opozoril, da njihovi zaposleni zaradi ogromnega porasta okuženih oseb ne morejo več izvajati dosedanje prakse, ko so pri vsaki pozitivni osebi opravili poizvedovanje o vseh drugih osebah, s katerimi je bila okužena oseba lahko v kritičnem kontaktu, in jih o tem ustrezno opozorili. Aplikacija je zato dobro orodje, ki je še posebej v tej situaciji lahko v znatno pomoč epidemiologom.

Ali je aplikacija z vidika varstva osebnih podatkov varna?

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT glede varnosti aplikacije ocenjuje, da je ta narejena tako, da ne omogoča zlorabe osebnih podatkov njenih uporabnikov. Tudi podatkov o lokaciji, ki jo je treba vklopiti na telefonu ob njeni namestitvi, skorajda ni mogoče zlorabiti.

Kako je s posodobitvami aplikacije #OstaniZdrav? So te pogoste? Čemu so namenjene oziroma, kaj se spreminja?

S posodobitvami aplikacije izboljšujemo predvsem njeno uporabniško izkušnjo. Gre za popravke slovničnih pomanjkljivosti ter podobnih napak, ki se pojavijo oziroma jih opazimo v praksi, med uporabo aplikacije pa nam jih sporočajo tudi uporabniki na klicni center za pomoč uporabnikom na številko: 080 17 87.