Po dveh mesecih lahko ponovno obiščemo najljubše lokale in restavracije. Pokramljamo z znanci za šankom in si privoščimo okusno malico, kot že dva meseca prej ne.

Ampak nikoli več ne bo kot je včasih bilo.

Splošna priporočila za goste in lastnike lokalov

Revij in časopisov ne sme bit!

Za šankom ni biti priporočljivo, če pa že, je obvezna medosebna razdalja 1,5m

Sanitariji

Sanitarije predstavljajo zelo pomembno točko glede možnega prenosa povzročitelja okužbe, zato je treba njihovi uporabi ter čiščenju in razkuževanju nameniti posebno pozornost.

Sanitarije lahko uporabljamo posamezno. Gostu morajo biti na razpolago milo, voda in papirnate brisačke za enkratno uporabo. Sušilniki za roke mora biti izključen! V sanitarijah je obvezna nošnja opbrazne masek ves čas!

Izvajalci storitev naj zagotovijo čiščenje in razkuževanje sanitarij vsaj vsako uro oziroma prilagojeno frekvenci obiskov.

Pravila za obiskovalce in izvajalce

S pojavom novega koronavirusa moramo povsod, kjer se srečujemo in družimo, upoštevati spremembe v načinu obnašanja in spoštovati prilagoditve, ki jih uvajajo ponudniki in izvajalci storitev.

  • Dejavnosti turizma in gostinstva se udeležujemo le, če smo zdravi, brez znakov in simptomov akutne okužbe dihal (kot so na primer nahod, slabo počutje, bolečine v mišicah, povišana telesna temperatura, kašelj).
  • Redno in temeljito si umivamo roke z milom in vodo.
  • V primeru, da voda in milo nista dostopna, si roke razkužimo z namenskim razkužilom za roke (razkužilo, ki vsebuje 60 – 80 % alkohola).
  • Ne dotikamo se obraza (oči, nosu in ust) z nečistimi/neumitimi rokami.
  • Upoštevamo zadostno medosebno razdaljo, ki je najmanj 1,5 oz. 2 metra.
  • Upoštevamo pravilno higieno kašlja (preden zakašljamo/kihnemo, si pokrijemo usta in nos s papirnatim robčkom ali zakašljamo/kihnemo v zgornji del rokava). Papirnat robček po vsaki uporabi odvržemo med odpadke in si nato umijemo roke z milom ter vodo.
  • Zaprte prostore večkrat dnevno temeljito prezračimo.

Za zaposlene:

  • Dela samo zdravo osebje.
  • Izvajalci gostinske dejavnosti naj sledijo priporočilom in izvajajo ukrepe, ki so smiselni za vrsto in obseg dejavnosti, katere nosilci so.
  • Osebje naj bo redno seznanjeno z načinom izvajanja zaščitnih ukrepov.
  • Osebje naj ves čas zagotavlja zadostno medosebno razdaljo, med izvajanjem gostinske dejavnosti pa največjo možno razdaljo.
  • Skladno z navodili specialistov medicine dela naj uporabljajo predpisano zaščitno opremo. Delovna oblačila naj bodo iz materiala, ki se lahko pere na najmanj 60 °C, v kolikor to ni možno, naj se med pranjem doda sredstvo za dezinfekcijo perila (npr. belilno sredstvo na osnovi natrijevega hipoklorita ali drugo sredstvo za tekstil s podobnim učinkom).
  • Za stalno seznanjanje z ukrepi tako osebja kot gostov svetujemo, da so kratka navodila za preventivno zaščitno ravnanje nameščena na vidnih mestih, vedno pa ob ali po vstopu v objekte.
  • Izvajalec storitve naj zagotavlja namestitev podajalnikov za razkužilo.
  • Stik med osebjem in gosti naj bo čim manjši z npr. uvedbo rezervacij ali brezstičnega naročanja hrane in pijače ter plačevanja.

Za goste:

  • Ob prihodu si razkužijo roke.
  • Dosledno naj upoštevajo navodila osebja glede zagotavljanja zadostne medosebne razdalje, odlaganja torb in garderobe, načina naročanja hrane in pijače, uporabe jedilnega pribora in posode, uporabe sanitarij, plačevanja storitev, odlaganja odpadkov.
  • Omejuje naj se številčna omizja, med osebami za isto mizo naj bo zadostna medosebna razdalja, razen v primeru družinskih članov oz. članov istega gospodinjstva.
  • Pri gibanju in zadrževanju na zaprtem kraju je ob upoštevanju ohranjanja zadostne medosebne razdalje v času epidemije obvezna uporaba obrazne maske. Zato je v zaprtih prostorih npr. pri prihodu do mize, odhodu od mize ter pri uporabi sanitarij obvezna uporaba obrazne maske.
  • Z rokami se ne dotikajo obraza, zlasti ne ust, nosu in oči.
  • Razkužijo si roke po dotikanju katerihkoli nečistih površin ali predmetov že med obiskom, pa tudi ob odhodu.
  • Čim manj naj se dotikajo različnih predmetov (npr. telefonov) in površin, le toliko, kot je nujno

Jedilnica, terasa, letni vrtovi

  • V jedilnicah, na terasah ali letnih vrtovih naj bo nameščenih več podajalnikov za razkužilo za goste, obvezno pa ob vhodu in izhodu.
  • Če obstaja možnost, naj izvajalci storitev razmislijo o sistemu ločenega vhoda in izhoda.
  • Mize naj bodo v prostoru razporejene tako, da bo zagotovljena zadostna medosebna razdalja med gosti.
  • Za omejevanje stikov je možna tudi uporaba fizičnih pregrad med mizami (npr. pleksi steklo), v tem primeru so medosebne razdalje lahko manjše.
  • Izvajalci storitev naj preprečijo dostop do otroških igral ter odstranijo predmete, ki bi se jih lahko dotikalo več gostov npr. igrače, časopise, revije.
  • Odstranijo naj samopostrežne načine ponudbe npr. solatni bar, košarice kruha za več gostov, plošče s hrano ipd. ali mesta, kjer bi si gosti lahko sami postregli z določenim blagom npr. sladkor, sol, začimbe, kozarci ipd.
  • Zmanjša naj se ponudba gostinskih storitev v obliki klasičnega hladno toplega bifeja s samopostrežnim načinom. V primeru ponudbe na bifejski mizi, se le ta primerno zaščiti in gostu naj se postreže na krožniku.
  • Jedilni pribor naj bo pripravljen za posameznega gosta in naj mu bodo postreženi na način, ki onemogoča nezaščiten stik in morebitno onesnaženje, npr. zaprta vrečka s priborom za eno osebo, pribor za eno osebo ovit v papirnato servieto. Zagotoviti je treba, da jedilne garniture (krožniki, skodelice) in steklovina niso podvrženi onesnaženju.
  • Izvajalci storitev naj preprečujejo zbiranje gostov ob čakanju na storitev, pri tem lahko uporabljajo oznake na tleh ali druge rešitve (npr. predhodna rezervacija), med čakajočimi naj bo zagotovljena zadostna medosebna razdalja.
  • Uporabljeni jedilni pribor in posodo naj izvajalci storitev čistijo z uporabo rokavic, detergenta za posodo, ki ga tudi sicer uporabljajo, in vroče vode ali pomivalnega stroja.
  • Tekstil (krpe, prti) naj bo iz materiala, ki se lahko pere na najmanj 60 °C, v kolikor to ni možno, naj se med pranjem doda sredstvo za dezinfekcijo perila (npr. belilno sredstvo na osnovi natrijevega hipoklorita ali drugo sredstvo za tekstil s podobnim učinkom).
  • Po vsakem gostu naj dosledno razkužijo površino mize, po potrebi pa tudi druge površine, ki se jih gosti pogosto dotikajo. Odsvetujemo uporabo namiznih prtov.
  • Odsvetujemo uporabo blazin za stole, če jih ni možno uspešno razkužiti po vsakem gostu.
  • Poteka naj redno razkuževanje površine blagajne, blagajniškega pulta in terminala POS po vsaki uporabi ter umivanje ali razkuževanje rok.

Vir: NIJZ

Želite biti redno obveščeni o novostih v vaši občini? Všečkajte FB stran:

MR