Začetek največje avtocestne prenove v državi prinaša prometne zapore med Dramljami in Slovenskimi Konjicami

Ta konec tedna se na štajerski avtocesti med Dramljami in Slovenskimi Konjicami začenja obsežna prenova, ki predstavlja največji trenutni infrastrukturni projekt na obstoječem avtocestnem omrežju v Sloveniji. Kot poroča DARS, bo celovita obnova 6,5-kilometrskega odseka, ki vključuje tudi obnovo dveh dvocevnih predorov, viaduktov in mostov, trajala dve gradbeni sezoni, predvidoma do konca leta 2026.

Zapore, ki se začenjajo z enotedensko zamudo zaradi slabega vremena, bodo že ta vikend vplivale na promet. Od danes ob 8. uri poteka promet proti Ljubljani po enem pasu, v večernih urah pa bo popolna zapora proti Mariboru, ki bo trajala do sobotnega jutra. Enaka ureditev se bo ponovila od sobote zvečer do ponedeljka zjutraj. V tem času bo promet preusmerjen na staro regionalno cesto Celje–Maribor.

V ponedeljek bo na odseku vzpostavljen poseben prometni režim po sistemu 1+1+1, ki bo omogočal prilagoditev števila prometnih pasov glede na prometne konice – zjutraj dva pasova proti Ljubljani, popoldne pa dva proti Mariboru. Tak sistem bo veljal do konca junija, ko se bodo pričela še zahtevnejša gradbena dela.

Pomembno je poudariti, da bo v tem obdobju na priključku Slovenske Konjice zaprt tudi uvoz na avtocesto v smeri proti Ljubljani, kar bo dodatno vplivalo na lokalni promet. Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je zato že v nedeljo uvedla prilagojene avtobusne vozne rede, da bi zmanjšala zamude pri prevozih v šolo in službo.

Dela bodo med tednom potekala predvsem v sredinskem ločilnem pasu, medtem ko bo promet usmerjen po zoženih pasovih. V najzahtevnejši fazi, ki naj bi se začela julija, bodo obnovljeni predori in viadukti, kar bo zahtevalo dodatne preusmeritve. Po napovedih DARS-a bo promet v tem obdobju 90 dni potekal po drugi polovici avtoceste, dvosmerno po enem pasu v vsako smer.

V letu 2026 je predvidena popolna zapora smernega vozišča proti Mariboru v poletnih mesecih. Promet bo takrat preusmerjen na drugo stran cestišča, ponovno po enem pasu v vsako smer.

Projekt, vreden 61,6 milijona evrov brez DDV, je po več zapletih bil dodeljen konzorciju podjetij Pomgrad, CGP in Iskra. Obnova naj bi močno izboljšala varnost in pretočnost tega pomembnega avtocestnega odseka, ki velja za eno prometnejših točk na štajerski avtocesti.

Čeprav bodo v naslednjih mesecih potniki soočeni z omejitvami, zastoji in prilagoditvami, gre za nujno investicijo v varnejšo in sodobnejšo cestno infrastrukturo. Ključnega pomena pa bo tudi učinkovito obveščanje voznikov in prilagoditev prometnih tokov, da bi se čim bolj omilile posledice zapor na vsakodnevno mobilnost prebivalstva.

MR