Jutri nastopi volilni molk
Slovenci se bomo v nedeljo, 24. septembra znova podali na volišča in na referendumu odločali o zakonu o drugem tiru. Spomnimo, da je zakon sprejel državni zbor, civilna pobuda Davkoplačevalci se ne damo pa je dosegla, da je bil o njem razpisan referendum. V referendumski kampanji se je pojavilo 32 organizatorjev, ki so zadnje tedne nagovarjali javnost s svojimi argumenti za in proti zakonu. Kdo je bil v referendumski kampanji uspešnejši pri prepričevanju volivcev, bo tako jasno že kmalu.
Vprašanje, ki se daje na referendum, se glasi: “Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT), ki ga je sprejel Državni zbor na seji dne 8. maja 2017?”.
Nekaj več kot 1,7 milijona volilnih upravičencev bo imelo v nedeljo možnost, da na referendumu glasujejo o usodi drugega tira, ki ga želi država zgraditi med Divačo in Koprom. Ko na eni strani zagovorniki zakona poudarjajo, da je gradnja drugega tira vitalnega pomena za razvoj Luke Koper in Slovenije, se na drugi nasprotniki s predlagateljem in pobudnikom referenduma Vilijem Kovačičem na čelu ne strinjajo s financiranjem projekta in predlagano traso, menijo, da bo prinesel enormne stroške za davkoplačevalce ob sorazmerno majhnih gospodarskih koristih. Ob predpostavki, da bi drugi tir lahko zgradili ceneje, bi tudi v Spodnjem Podravju denimo lahko brez težav, ob nekaj inovativnosti, denar lahko namenili za prepotrebne razvojne projekte, za izgradnjo nujno potrebne glavne cestne povezave med Ptujem in Ormožem ter za izgradnjo urgentnega centra, za katerega zdaj poteka akcija zbiranja sredstev in zadnja spodbudna novica je tudi ta, da bodo za izgradnjo centra svoj deleže prispevale občine na ptujskem in ormoškem območju.
Za zavrnitev zakona mora na referendumu več volivcev glasovati proti zakonu, poleg tega mora po ustavni ureditvi proti zakonu glasovati najmanj petina vseh volilnih upravičencev, torej okoli 340 tisoč volivcev. Takšna ureditev je v veljavi od sprememb ustave leta 2013 in zagotavlja strožje pogoje za zavrnitev zakona. Referendum o drugem tiru bo že tretji referendum doslej, izpeljan po teh pravilih.
TM