Slovenija bo kupila transportno letalo

C-27J Spartan

Transportno letalo C-27J Spartan za Slovensko vojsko

 

Svetovna pandemija v povezavi s covid-19 in izzivi evakuacije državljanov RS iz tujine v domovino ter zagotavljanje zalog zaščitne opreme je pokazala, da Slovenska vojska (SV) in RS nimata ustreznih letalnikov. Tako se je spomladi 2020 ponovno vzpostavila namera o vzpostavitvi zmogljivosti vertikalnega premika na daljših razdaljah.

Zmogljivost taktičnega transporta bo namenjena predvsem:

  • premiku sil SV na območje delovanja in z območja delovanja nazaj domov,
  • zagotavljanju vzdržljivosti sil SV pri opravljanju nalog bojnega ali humanitarnega značaja in
  • medicinski evakuaciji sil SV ter evakuaciji državljanov RS, vključno z reševanjem izoliranega osebja (angl. Personnel Recovery – PR).

Ministrstvo za obrambo je pripravilo investicijsko dokumentacijo. Začetek projekta sega v leto 2006.

V končno presojo sta bila vključena dva tipa taktičnih transportnih letal, vendar se je po proučitvi minimalnih vojaških tehničnih zahtev kot najboljše izkazalo letalo C-27J Spartan.

Letalo bo za dvojni namen

Vzpostavitev zmogljivosti vertikalnega premika v obliki letala C-27J Spartan bo predstavljala vzpostavitev dvonamenske nacionalne zmogljivosti, ki bo omogočala samostojnost in neodvisnost delovanja SV za potrebe premika na mesto delovanja SV in z njega, podporo delovanja SV na mestu delovanja, podporo medicinski evakuaciji oziroma podporo reševanja izoliranega osebja SV in državljanov RS ter pomoč drugim sistemom v RS (zaščita in reševanje, gašenje požarov itn.).
Preberite še:

Bolj kot bomo resni pri upoštevanju obstoječih ukrepov, manj bo potrebe po bolj drastičnih…

Vam je všeč novica? Všečkajte FB stran:

Zmogljivost letala C-27J Spartan

Letalo C-27J Spartan, proizvajalca italijanskega podjetja Leonardo, je vojaško transportno letalo, ki je bilo že od začetka načrtovano in konstruirano za potrebe vojske in vojaškega transporta in ni letalo, ki bi bilo konstruirano za civilne komercialne lete, ter nato prilagojeno za vojaški trg. Ko so konstruktorji podjetja Leonardo (pred letom 2016 se je podjetje imenovalo Alenia Aermacchi) začeli načrtovati, so imeli v mislih predvsem izdelavo vojaškega transportnega letala za večnamenske potrebe, ki bo izpolnjevalo zahteve v najzahtevnejšem okolju delovanja in v najboljšemu razmerju med zahtevami, učinkovitostjo, zanesljivostjo in predvsem veliko stopnjo preživetja.

Njegove tehnične zmogljivosti omogočajo prevoz pripadnikov SV in tovora v vseh vremenskih razmerah na razdaljah, daljših od 3500 kilometrov brez vmesnih postankov – maksimalni dolet 5865 kilometrov in letenje na maksimalni višini 30.000 čevljev v pogojih standardne atmosfere. Letalo omogoča transport tovora v obliki 46 do zob oboroženih pripadnikov SV oziroma do 60 pripadnikov SV z osebno prtljago. Omogoča transport tovora do maksimalne teže 11.300 kilogramov in dimenzije maksimalne širine do 3,33 metra, višine do 2,6 metra in dolžine več kot 8 metrov oziroma, vključno s prostorom dvižnih tovornih repnih vrat, več kot 11 metrov – letalo spada med tipe letal širokotrupne konstrukcije (angl. Wide-Body). Poleg transporta 3 + 1 zavezniških standardnih palet tipa 463L HCU-6E oz. 5 + 1 HCU-12 omogoča tudi transport tovora nestandardnih dimenzij, kot so vozila 4 x 4 (HMMWV, Toyota itn.). Stranska tovorna vrata letala omogočajo tudi skok s padalom za usposobljene in izurjene enote SV.

Poganjata ga dva močna turbo-propelerska motorja z zmogljivostjo 4637 konjskih moči, ki mu omogočata tudi vzletanje in pristajanje na nepripravljenih in neasfaltiranih oziroma konstrukcijsko neurejenih improviziranih vzletno-pristajalnih površinah. Letalo v operativni konfiguraciji lahko leti in manevrira z obremenitvami, večjimi od trikratnega pospeška zemlje (G). Ima zmogljivost nastavitve naklona letala za hitro natovarjanje in raztovarjanje tovora. Za na primer hitro natovarjanje in raztovarjanje na improviziranih letališčih, ki nimajo podpornih sistemov delovanja, je letalo opremljeno tudi z APU (angl. Auxilary Power Unit), ki omogoča neodvisno delovanje letalskih električnih, hidravličnih in pnevmatskih sistemov brez pomoči delovanja glavnih motorjev oziroma zunanjega vira napajanja. Tako se zraven sistemov za elektronsko bojevanje, kot so na primer detekcija in procesiranje nevarnosti ter sistemsko avtomatsko avtonomno izvajanje protiukrepov oziroma protibalistične zaščite posadke in ključnih sistemov letala, omogoča letalu, posadki in tovoru večja stopnja preživetja.

Preberite še:

Kljub epidemiji je Slovenija finančno uspešna kot še nikoli v zgodovini!

Vam je všeč novica? Všečkajte FB stran:

 

Dodatni “tovorni” moduli letala, ki se na enostaven način lahko modularno priklopijo v tovornem prostoru letala, omogočajo prevoz za medicinske potrebe v obliki prevoza stabilnih pacientov oziroma ranjencev ali pa za prevoz ranjencev na posebnih medicinskih nosilih, ki omogočajo aktivno spremljanje pomembnih življenjskih funkcij. Posebni moduli omogočajo tudi prevoz kontaminiranega osebja, pri čemer je nevarnost za bakteriološko ali virusno okužbo. In ne nazadnje, posebni moduli omogočajo tudi prevoz potnikov oziroma vgradnjo sistema za gašenje požarov.

Letalo C-27J Spartan je zasnovano z najsodobnejšimi tehnološkimi rešitvami, kot je na primer Glass Cockpit in predstavlja najboljše razmerje med ceno in kakovostjo. Letalo najbolje podpira vojaške zahteve v svoji kategoriji v primerjavi z letali s prvotno civilno zasnovo. Ne smemo pozabiti, da je letalo C-27J Spartan v bistvu “mlajši brat” letala C-130 Hercules, saj je bil prvotni načrt izdelan v sodelovanju s podjetjem Lockheed Martin, ki je proizvajalec Herculesa. Če je bilo letalo Hercules izdelano za potrebe večjih vojsk, ki si lahko privoščijo večje izdatke za obrambo, je letalo Spartan primerno za manjše države, kot je na primer RS.

Z nabavo enega letala C-27J Spartan bodo delno izpolnjeni tudi cilji zmogljivosti v okviru zavezništva. Da bi v celoti dosegli izpolnjevanje ciljev zmogljivosti, bi potrebovali dve taki letali.

Preberite še:

Bolj kot bomo resni pri upoštevanju obstoječih ukrepov, manj bo potrebe po bolj drastičnih…

Želite biti redno obveščeni o novostih v vaši občini? Všečkajte FB stran:

Kljub epidemiji je Slovenija finančno uspešna kot še nikoli v zgodovini!
Grozljive grožnje poslancem!

 

MR