Na šoli Hajdina so jubilej združili s praznovanjem dneva šole, ob pomembni obletnici pa so izdali tudi prvi šolski zbornik z naslovom Hajdinske stopinje učenosti in pripravili razstavo. Učencem in učiteljem, ki so se na slovesnosti predstavili v prijetnem kulturnem programu, sta ob jubileju in dnevu šole čestitala tudi župan Občine Hajdina mag. Stanislav Glažar in ravnateljica OŠ Hajdina Vesna Mesarič Lorber.
Predsednik republike Borut Pahor je bil na slovesnosti na Hajdini slavnostni govornik in je med drugim povedal:« Darovom, ki prihajajo z nami, smo dali orodje zato, da bodo ta svet naredili boljši, po svoji podobi, tako kot ga oni vidijo, predvsem da ga bodo ohranili v miru in varnost, da oni lahko razvili družine in živeli v miru.«
Leta 1808 se je takratna mežnarija na Hajdini razširila v večjo učilnico in šola je postala javna enorazrednica. Danes je šola na Hajdini samostojna stavba z učilnicami, kuhinjo, telovadnico in urejenimi zunanjimi površinami za športne dejavnosti. V letu 2010 je bil ob njej zgrajen tudi vrtec. Šolski prostori iz leta v leto dobivajo novo podobo, je v nagovoru povedala ravnateljica Mesarič – Lorberjeva, ki je ob tem poudarila, da vse kar je bilo v več kot dvestoletni zgodovini doseženega, je plod trdega dela, potrpežljivosti, predanosti in ustvarjalnosti vseh tistih, ki so delali v dobro šole in učencev.
Zgodbe, ki jih piše šolsko življenje, ustvarjamo skupaj, je dejala hajdinska ravnateljica
»Največja zahvala gotovo velja pedagoškim delavcem, ki so predano sledili vrednotam pedagoškega poslanstva in to prenašali na učence ter skrbeli za razvoj in napredek družbe. S pridobivanjem znanja je rasla zavest naroda, pogum in želja po lastni državi, na katero smo lahko zelo ponosni.
Hvaležni smo lahko za velike darove, za lastno domovino, za življenje v miru in v okolju, ki nam daje možnosti in priložnosti za prihodnost. Verjamem, da le s hvaležnostjo do vsega danega lahko rastemo in se razvijamo naprej in tukaj šola lahko in tudi mora odigrati svojo vlogo. Učitelj se s svojim delom dotika prihodnosti.
Ves čas mora slediti potrebam časa, da učencem lahko posreduje kvalitetno znanje in izkušnje ter jih vzgaja v duhu takšnih vrednot, ki bodo ustvarile trdne temelje za njihovo nadaljnje življenje. Učence je za prihodnost potrebno opolnomočiti, da bodo spoznali sami sebe in znali sodelovati z drugimi. Znanje je gotovo ena pomembnejših vrednot. Današnja družba pa potrebuje tudi spoštljive, odgovorne, poštene, delavne, solidarne, vztrajne, pogumne, samostojne in strpne posameznike,« je še povedala Mesarič Lorberjeva.
»Naši mladi se iz dneva v dan soočajo z različnimi izzivi, ki jih prinaša ne ravno prijazen svet. Moderna tehnologija, priseljevanje tujih narodov, nasilje, ekološki problemi, … Vse to terja nenehno izobraževanje strokovnih delavcev, ki bodo lahko mladim opora in vodilo za čas, ki je pred njimi. Ob tem pa moramo pedagoški delavci znati prisluhniti tudi učencem, jih podpreti in spodbujati, da bodo verjeli vase, našli smisel svojega življenja, se ga veselili in v spodbudnem učenem okolju spoznavali, kaj jih navdihuje in tako razvijali svoje talente. Na OŠ Hajdina pogumno stopamo v prihodnost, novim izzivom naproti. Še naprej bomo sledili naši viziji,« je zaključila ravnateljica Vesna Mesarič Lorber.
Zbornik Hajdinske stopinje učenosti
Letos na OŠ Hajdina obeležujejo 210 let delovanja redne osnovne šole in da spomini ne bi zbledeli, so bogato zgodovino šolstva na Hajdini strnili v zbornik Hajdinske stopinje učenosti. Praznični dan so z razstavo likovnih del obogatili člani Likovno-fotografske sekcije Občine Hajdina, zbornik pa so na šoli predstavili dan po osrednji slovesnosti, ko so na druženje povabili nekdanje ravnatelje, učitelje in zaposlene na hajdinski šoli ter poleg uredniškega odbora, ki je pripravil zbornik, tudi avtorje vseh prispevkov.
Foto: TM