Dijaki iz Celja in Ptuja so združeni v zahtevi do Državnega izpitnega centra: matura 2025, zlasti iz matematike in slovenščine, je bila po njihovem mnenju neprimerljivo težja od preteklih let, kar terja prilagoditev ocenjevalnega sistema. Kot poroča net-tv.si, so v ospredju pritožb predvsem vsebinske spremembe, ki so dijake ujele nepripravljene – in to kljub resnim pripravami.
Dijaška skupnost Celje je posebej izpostavila izpit iz matematike, ki naj bi bil »izrazito težavnejši«, z močno povečanim številom nalog s funkcijami in netipičnimi elementi, kar je povzročilo zmedo tudi med sicer odličnimi dijaki. Kritike letijo tudi na esej iz slovenščine, kjer naj bi bil izbor literarnega odlomka neustrezen, kar je po mnenju dijakov otežilo razumevanje in interpretacijo.
Podobne odzive beležijo tudi v Dijaški sekciji Kluba ptujskih študentov, kjer so zapisali, da je bilo nezadovoljstvo največje prav pri matematiki, saj so bili standardi občutno višji kot v prejšnjih letih. Kljub sistematični pripravi je bila letošnja matura za številne dijake prevelik izziv.
Kot poudarja net-tv.si, dijaki ne zahtevajo znižanja standardov, temveč pravično obravnavo – opozarjajo na nujnost primerljivosti med generacijami in opozarjajo, da maturitetni izpiti ne smejo postati prostor za eksperimentiranje ali nepotrebno zaostrovanje kriterijev.
Dijaki torej z razlogom zahtevajo prilagoditev ocenjevalnih kriterijev, saj bi neupoštevanje njihovih opozoril pomenilo ignoranco do generacije, ki se je pošteno in z veliko truda pripravljala na enega najpomembnejših izpitov v življenju. Država in odgovorni organi bi morali ta poziv razumeti kot klic po pravičnosti – ne kot izraz šibkosti, ampak kot zahtevo po odgovorni in uravnoteženi izobraževalni politiki.