Golobova predvolilna prevara: brezplačne vinjete, večji zastoji in dražje ceste po volitvah

Ko vlada Roberta Goloba ponuja brezplačne vinjete, to nikakor ni darilo za voznike, ampak premetena predvolilna prevara, ki bo imela hude posledice za vse davkoplačevalce. Kot poroča Peter Jančič, bo ta ukrep do volitev povzročil več kot 20 milijonov evrov izpada prihodkov in dodatnih 70 milijonov evrov likvidnostnih težav za DARS – družbo za avtoceste, ki jo trenutno vodi politično nastavljen direktor Andrej Ribič, dolgoletni kader Gibanja Svoboda.

Ribič, ki je bil največji donator Golobove stranke, je v kampanji leta 2022 prispeval kar 15.000 evrov – več so dali le Golob in Zorn. Po volitvah je bil za nagrado politično nastavljen na vrh DARS, kar je postalo mogoče šele po politični čistki, ko je bila iz uprave odstranjena izkušena kadrovska struktura. Kot opozarja Jančič, je bila odstranitev Valentina Hajdinjaka iz NSi še en dokaz brutalnega političnega kadrovanja, ki ga izvaja Svoboda.

Vladni manever z vinjetami je bil jasno označen za “klasičen predvolilni bombonček” tudi s strani stranke Resni.ca, ki opozarja, da “nič v življenju ni zastonj”. Ta “dobrota” bo po volitvah, kot je razvidno iz analiz in opozoril strokovnjakov, pomenila povišanje cen vinjet, nove davke ali popoln zastoj investicij v avtocestno infrastrukturo. Ribič je sicer zanikal, da bo do tega prišlo, a mu – glede na politično motivacijo in preteklost – ni mogoče verjeti.

Poleg finančnega izpada se obeta še večji prometni kolaps. Po poročanju Nova24 naj bi Ribič in Golob pred nekaj dnevi skupaj obiskala poslance Svobode, kar je sprožilo špekulacije, da se vladna strategija vrti okoli cenenih populističnih ukrepov, ki bodo koristili le stranki – na račun vseh nas.

Dejstvo je, da Golobova vlada – ki v mandatu ni bila sposobna izpeljati niti ene resne prometne reforme – z ukrepi, kot je ta, še poglobila težave na cestah. Kot navaja Peter Jančič, Slovenija leži na eni najpomembnejših evropskih logističnih osi, a aktualna oblast zanemarja vlaganja v infrastrukturo, širitve avtocest in pretočnost prometa. Zatorej bomo državljani po volitvah plačevali dvakrat: z višjo ceno vinjet in z izgubljenim časom v še hujših zastojih.

Ta vlada, ki je že zdaj zapisana kot najbolj nesposobna v zgodovini samostojne Slovenije, je tudi edina, za katero je že vnaprej jasno, da po volitvah ne bo obstala. Vsak volivec se mora vprašati: bomo res še enkrat nasedli sladkemu predvolilnemu sladkorju, s katerim hoče Golob zaslepiti narod, medtem ko v ozadju njegovi donatorji upravljajo z milijoni državnega denarja?

Odgovor je jasen. Rešitev za Slovenijo ni več eksperimentiranje, temveč preizkušeno vodenje. Le s kompetentnim kadrom in odgovornim pristopom je mogoče preprečiti nadaljnji razpad cestnega omrežja, gospodarske škode in poniževanje državljanov s praznimi obljubami.