Na 26. redni seji mestnega sveta Ptuja so svetniki sprejeli več pomembnih odločitev, ki neposredno vplivajo na javne finance in vodenje javnih podjetij. Ključna poteza je bila potrditev spremembe proračunskega odloka za leto 2025, s katero so Javnim službam Ptuj dovolili precejšnje povečanje zadolžitve – z dosedanjih 800.000 evrov na kar 1.450.000 evrov. Takšna odločitev sproža vprašanja o dolgoročni vzdržnosti in odgovornosti pri upravljanju javnega denarja.
V razpravi so svetniki poudarjali pomen večje transparentnosti in boljše komunikacije s Komunalo Ptuj, kar nakazuje, da trenutni odnosi med mestno upravo in javnim podjetjem niso optimalni. Med predlogi se je znašel tudi neformalni dogovor o rotaciji članov nadzornega sveta, pri čemer je nasprotni predlog podala Občina Kidričevo, ki si želi svojega predstavnika v nadzorstveni strukturi.
Še bolj pomembna in hkrati sporna je odločitev o razdelitvi bilančnega dobička Komunale Ptuj za leto 2024. Celoten znesek v višini več kot 412.000 evrov bo razdeljen delničarjem v obliki dividend – po 2,43 evra na delnico. Medtem ko je to na prvi pogled lahko razumljeno kot dobra poslovna praksa, se je v razpravi razkrilo, da je podjetje prav z uporabo tega dobička pokrilo izgubo iz tržne dejavnosti. Takšna praksa – prikazovanje pozitivnega rezultata z uporabo dividend – odpira vprašanja o resničnem stanju poslovanja.
Mestni svet je imenoval tudi nova člana nadzornega sveta, Damjana Napasta in Marjetko Šibila, katerih mandat se bo pričel 31. oktobra. Kakšno vlogo bosta imela v prihodnjem nadzoru poslovanja in ali bosta pripomogla k večji finančni disciplini, ostaja odprto vprašanje.
Ptuj tako ostaja v središču lokalnih razprav o odgovornem upravljanju javnih sredstev in preglednosti delovanja javnih podjetij. Sprejete odločitve bodo gotovo vplivale na prihodnje zaupanje občanov in politično dinamiko v mestnem svetu.