Največja likovna prireditev v času Kurentovanja je v enajstih letih pritegnila preko 900 likovnikov iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije in Italije. Prijave potekajo preko spleta ali pri naših partnerjih v Sloveniji in tujini.
Letos je sodelovalo preko 132 umetnikov iz Slovenije, Hrvaške, Italije, Avstrije, Nemčije in Romunije. Dela ostalih izbranih udeležencev bodo do petka, 28. februarja, na ogled še v razstavišču Knjižnice Ivana Potrča Ptuj in pritličju Galerije mesta Ptuj.
Mednarodna strokovna žirija je letos podelila veliko odkupno nagrado Grand Prix Mestne občine Ptuj, veliko in malo odkupno nagrado MO Ptuj, nagrado za najbolj izvirnega kurenta, nagrado Galerije FO.VI, Kidričevo, vikend pakete v najlepših ptujskih hotelih ter druge denarne in praktične nagrade, ki jih bodo prispevali sponzorji. Skupna vrednost nagrad je 7.000 evrov.
Grand Prix v roke Teji Tegelj
Mednarodna žirija je na podlagi temeljitega ocenjevanja podelila več priznanj in nagrad, med katerimi je najvišjo – veliko odkupno nagrado Grand Prix Mestne občine Ptuj prejela Teja Tegelj s svojo sliko 100 vrstic spomina na rogatega.
Postojnčanka, ki živi v Cerknici, profesorica likovne umetnosti in magistrica znanosti Teja Tegelj, se na Ptuju ne predstavlja prvič. Leta 2018 je na isti likovni prireditvi prejela malo odkupno nagrada MO Ptuj, oktobra lani pa je samostojno razstavljala v Miheličevi galeriji. Kot pravi umetnica, se z veseljem vrača na Ptuj, saj se z lahkoto vživi v duh kraja, katerega skuša ujeti tudi v svoja slikarska dela.
Umetnica takole razmišlja o umetnosti in esenci kurenta: »Umetnost sama po sebi teži k temu, da raziskuje tisto, kar je skrito, z besedami neizrekljivo, neotipljivo, torej zadeva neke sfere, ki so hkrati tudi tvorni del kurenta, ki pa ni le pustna šema, temveč ima značilnosti šamanskega. Pravzaprav kurenta skozi likovni jezik ni težko raziskovati, saj je »snov«, ki jo umetnik gnete, tako bogata.«
Naslov slike – 100 vrstic spomina na rogatega
Umetnica takole pojasnjuje nastanek nagrajene slike: »Ideja o izvedbi je zorela dalj časa in glavnina je bila opravljena skozi kontemplacijo. Najbolj vznemirljivo pa je to, da se je ključni del slike zgodil po naključju. Pri izdelovanju osnutkov je zaradi digitalne napake prišlo do rastrov, skozi katere je moč prepoznati živalski motiv. Ta napaka je tisto, kar sliko premakne iz zgolj mimetičnega upodabljanja in ji da drug pomen. Sicer sem se v svojih umetniških projektih v preteklosti že ukvarjala z naključjem, ki me je pripeljalo do zanimivih, nepričakovanih izidov.«
Teja Tegelj je pojasnila, zakaj je združila motiv sobe s ptujskega gradu in vola: »Želela sem združit na videz nepovezano. Figuro vola sem postavila v prostor, kamor ta najbrž nikoli ni zašel, je pa prisoten kot spomin, kot integralni del širšega ptujskega okoliša in ključno – kot rogati, ki je posodil svoje roge kurentu. Od tod tudi naslov slike – 100 vrstic spomina na rogatega.«
S sliko se odpira tudi razmislek o tem, da je videz nekaj varljivega, spremenljivega. Avtorica pojasnjuje, da se običajno šele v drugem branju odkrije bistvo slike, kar ji daje svojevrstno enigmatičnost: »v sliki se pokaže poprej skrito, tisto kar eksistira v kolektivnem spominu.« Tegljevi pomeni nagrada korak dalje v izgrajevanju umetniške poti in dodaja, da je s to sliko premaknila tudi meje svoje cone, znotraj katere običajno ustvarja.
Vir in foto: MO Ptuj, arhiv Teja Tegelj