Odlična priložnost za mladega podjetnika
V Lidlovem katalogu ponudnikov slovenskih izdelkov je tudi Čebelarstvo Šibila iz Tržca v občini Videm, ki je uspelo na Lidlovem razpisu inovativnih idej in od 20. marca so njihovi izdelki že na policah v trgovinah po vsej Sloveniji. To je zagotovo odlična promocija za mladega podjetnika, profesionalnega čebelarja Mitjo Šibila in za njegov odličen med ter medene izdelke.
Pri Šibilovih je godba o družinskem čebelarstvu, ki jo Mitja s svojo družino in mamo Danico uspešno nadgrajujejo že kot tretja generacija, je še posebej zanimiva. Že njegov dedek Ivan Maroh se je ukvarjal s čebelami, bil je celo poklicni čebelar in uspešen tudi na svoji samostojno čebelarski poti, po njegovih stopinjah pa so šli tudi otroci. Mitjeva mama Danica in oče Milan sta že v mladih letih vzljubila čebelarstvo in nekaj časa se je družina preživljala tudi s tem. Po osamosvojitveni vojni, ko za slovensko čebelarstvo niso bili najboljši časi, se je Mitjev oče odločil za mizarsko podjetje, kar ima s čebelarstvom kar nekaj povezave. Tudi Mitja se je po srednji šoli zaposlil v domačem podjetju in ko so prišli boljši časi za čelelarjenje, se je odločil opraviti nacionalno poklicno kvalifikacijo za čebelarja, kmalu potem pa je pridobil še naziv čebelarski mojster. Od takrat dalje je bil vedno bolj vpet v čebelarstvo, na terenu in strokovnih ekskurzijah je pridobival nove izkušnje, domov prinašal primere dobrih praks in predvsem drugačne poglede, tudi kako zaslužiti več. Po očetovi smrti je Mitja prevezel čelelarstvo v svoje roke, čebelam posvetil večino svojega časa, naredil pa je prve “prave” izdelke iz medu in uspel tudi na tekmovanjih.
MEDICA IN MEDENI BARRIQUE STA NEKAJ POSEBNEGA
Čeprav je pri Šibilovih matični mleček v ospredju že vrsto let, pa so znani tudi po odličem gozdnem in kostanjevem medu, manj imajo lipovega, nekaj novega je med s čokolado, cimetom, kremni med, nekaj posebnega pa sta medica in medeni barrique iz cvetličnega medu, kajti prav s tema dvema izdelkoma je Mitja prepričal na ocenejvanju in izboru Lidlove Lojtr’ce domačih.
Mitja pravi, da bi poleg parketarstva težko zmogel vso delo pri čebelah opraviti sam, zato mu je še kako v pomoč njegova družina, pri kateri ima tudi največ podpore. Trenutno čebelari med 200 in 300 čebeljimi družinami, ki jih ima razporejene po terenu po Halozah, na območju Cirkulan in Podlehnika.
“Kako bo letos, kakšna bo čebelarska sezona, težko napovem, saj je narava nepredljiva, kar je že večkrat dokazal, na vse to mora biti čelebar tudi pripravljen. V prihodnje se bom trudil po najboljših močeh, iskal nove kupce, poskušal biti najboljši v inovativnosti in kvaliteti, vsako leto pa želim narediti še kak izdelek več, tudi v Lidlovi ponudbi. Ideje med drugim že imam za kozmetiko, medeno penino in medeni kis. Svoje čebelarsko znanje in vse unikatne izdelke pa bom kmalu, najverjetneje še letos, ponudil tudi v prodajalni, ki jo bomo uredili doma, v Tržcu,” pravi čebelar Šibila.
TM, foto: arhiv Šibila, Lidl