Testiranje in prvi šolski dan zelo uspešno izvedena
Danes je vrata ponovno odprlo 366 šol in 327 vrtcev. Na delovno mesto se je vrnilo 12.822 zaposlenih v osnovnih šolah ter 12.844 zaposlenih v vrtcih. V šolske klopi je sedlo 53.306 učenk in učencev prve triade, v vrtce pa se je vrnilo približno 74.630 otrok. Prav tako lahko v devetih statističnih regijah od danes naprej ponovno potekajo laboratorijske vaje za študentke in študente višjih in visokih šol.
“Dragi otroci, dobrodošli nazaj v vrtce, učenke in učenci pa dobrodošli v šolskih klopeh. Skupaj z vašimi vzgojiteljicami in vzgojitelji ter učiteljicami in učitelji se vsi skupaj potrudimo in prizadevajmo, da boste v vrtcih in šolah ostali ves čas. Skupaj se potrudimo, da se vam čimprej pridružijo tudi vaši vrstniki, ki sedaj šolo še vedno opravljajo na daljavo. Predvsem pa združimo moči, da uspešno zaključimo še eno šolsko leto,” je povedala ministrica.
Na testiranju je bilo ugotovljenih 1,3 odstotka pozitivnih testov učiteljev in vzgojiteljev (278 oseb), hkrati pa jih je 13 odstotkov covid že prebolelo, zato jih ni bilo treba testirati, so pa všteti med tiste, ki so se danes vrnili v šole. Testiranju otrok je po besedah ministrice za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec ministrstvo naklonjeno, bo pa dokončno odločitev pripravilo ministrstvo za zdravje.
“Odprtje vrtcev in šol s seboj prinaša veliko odgovornost, zato vse starše ponovno prosim, da v vrtce in šole pripeljejo le zdrave otroke in da dosledno opozarjajo na pomen spoštovanja vseh priporočil NIJZ, od higiene rok, kašlja, razkuževanja in zračenja prostorov, do nošenja zaščitnih mask,” je dejala ministrica.
Vzgojno-izobraževalni zavodi so bili na nadaljevanje šolskega leta v vrtcih in šolah dobro pripravljeni.
“Tudi zaradi izjemnega odziva zaposlenih v vzgoji in izobraževanju na hitro testiranje, ste nam vsem skupaj pokazali in sporočili, da sta vrtčevsko in šolsko okolje prostora, v katera lahko zaupamo, v katera vstopate zdravi in pripravljeni na zahtevne delovne izzive,” je na novinarski konferenci poudarila ministrica prof. dr. Simona Kustec.
Po mnenju Gregorja Pečana, predsednika Združenja ravnateljic in ravnatelje, se je na testiranju izkazala visoka stopnja družbene odgovornosti, saj se je testiralo zelo visoko število učiteljev in vzgojiteljev. Spodbuden je tudi nizek odstotek pozitivnih testov, kar je dokaz, da v šolah in vrtcih virusa ni veliko, zato tudi niso žarišče širjenja virusa izven šolskih in vrtčevskih prostorov.
Izkušnja testiranja je zelo pozitivna, tudi z organizacijskega vidika, zato je realno, da bi se testiranje lahko ponavljalo vsak teden, in to izven časa izvajanja pouka.
Učitelje, ki se ne želijo testirati je možno kaznovati!
Po mnenju pravnikov je učitelje, ki se niso želeli testirati, možno kaznovati, saj je odločba ministrstva za zdravje zelo jasna. V okrožnici ministrstva za šolstvo je naštetih več možnih sankcij, vmes je navedena tudi kazen o globi med 400 do 4000 evrih, a Pečani ni povsem prepričan, da jo je v primeru učiteljev in vzgojiteljev možno uporabiti.
Prisotna je dilema, kako razporediti učitelja, ki se ni testiral in ne sme poučevati. Možnosti, da bi šola rotirala med sabo učitelja podaljšanega bivanja iz 4. ali 5. razreda, s takim iz prve tirade, Pečanu ni najbolj etična. Tudi napotitev na čakanju na delo doma ni najboljša rešitev, saj predstavlja strošek za šolo. Pečan pričakuje, da se bo v praksi oblikovala rešitev, ki jo bodo potem šole uporabljale.
Otroci potrebujejo sproščeno družinsko vzdušje
Po mnenju psihologinje Andreje Poljanec so otroci vse bolj prikrajšani za mnoge radosti ter pester otroški in mladostniški ritem, zato postajajo bolj nemirni in naveličani. Zaradi tega so pogosteje nekoliko sitni, odrezavi, nezainteresirani za temeljito delo. Vse to pa v odraslih vzbuja skrbi, negotovost, jezo pa tudi nemoč, predvsem tudi zaradi strahu, da bodo določene starostne skupine otrok verjetno še ostajale doma.
Starši naj skušajo narediti vse, da bi bili čim bolj sproščeni in veseli, da bodo družine prostor zdravega in polnega vzajemnega razvoja. V teh posebnih okoliščinah otroci in mladostniki potrebujejo več nežnosti, veselega skupnega časa, športa, razumevanja s strani staršev in ne problematiziranja, mladostniki pa močno čustveno iskro in zdravo dinamičnost, da se v družini dobro počutijo.
Za otrokov/mladostnikov razvoj je bolj kot zamujanje intenzivnega učenja zahtevno to, da bi zamudili pristne družinske odnose in izkušnjo, da se starši ob stresu znajdejo. To je namreč temeljna potreba tudi za poln kognitivni razvoj, je nagovor zaključila Poljančeva.
Preberite še:
Kako poteka množično testiranje za učitelje? |
Želite redno biti obveščeni o dogajanju okoli vas? Všečkajte stran! |
Med nami je nov angleški sev! Prihajajo novi krepi? |
|
Testiranje na Ptuju! Od 26.01. do 29.01.2021! |
MR