V ponedeljek 4.5.2020 se lahko odprejo gostinski lokali, ki smejo streči hrano in pijačo na svojih vrtovih in terasah.
V zadnjih dnevih so se pojavila številna vprašanja o načinu delovanja gostinskih lokalov. Lastniki lokalov sprašujejo po navodilih kako naj strežejo svojim gostom. Bodoče obiskovalce pa prav tako zanima kako in s kom bodo lahko sedeli na terasah, kako je z uporabo sanitarij in kako bo poskrbljeno za njihovo varnost pred okužbo s COVID-19.
NIJZ izdal navodila
NIJZ je včeraj izdal navodila in priporočila tako za izvajalce gostinskih storitev kot tudi za njihove goste.
Z upoštevanjem vseh navedenih ukrepov bomo zmanjšali možnost za okužbo in s tem ščitili sebe in druge. Za pravilno izvajanje samozaščitnih ukrepov mora odgovornost prevzeti vsak posameznik. Popolne varnosti ni.
Splošni ukrepi, ki jih morajo upoštevati izvajalci gostinskih storitev in stranke predvidevajo izobešanje gradiva na temo umivanja in razkuževanja rok, splošnih preventivnih navodil ter higiene kašlja. Izvajalci in stranke morajo biti zdravi, brez znakov okužbe dihal (npr. nahod, kihanje, kašljanje, bolečine v žrelu, povišana telesna temperatura, motnje okušanja, vonja…).
Ves čas naj zagotavljajo razdaljo med osebami najmanj 1,5 metra (to ne velja za osebe iz istega gospodinjstva, ki sedijo za isto mizo), med izvajanjem gostinske dejavnosti pa največjo možno razdaljo.
Starejšim in bolnikom s kroničnimi boleznimi odsvetujemo obisk teras in letnih vrtov gostinskih lokalov dokler epidemija ne izzveni.
Ukrepi za izvajalce gostinskih storitev:
- Izvajalci naj striktno upoštevajo Pravilnik o zdravstvenih zahtevah za osebe, ki pri delu prihajajo v stik z živili. Če je kateri izmed zaposlenega osebja v zadnjih 14 dnevih bil v stiku z osebo okuženo s COVID-19 naje ne dela.
- Izvajalci morajo izvajati programe dobre higienske prakse in postopke, ki temeljijo na sistemu HACCP, kadar je to potrebno.
- Roke naj si umivajo ali razkužujejo pred in po stiku s stranko in po vsakem stiku z denarjem ter vmes, če se prekine delo.
- Nosijo naj obrazne maske, ki jih zamenjajo vsake 2-3 ure. Pravilna namestitev in odstranitev obrazne maske je prikazana na naslednji povezavi: https://www.nijz.si/sl/splosna-uporabazascitnih-mask.
- Potreb po dodatnih zaščitnih oblačilih ni, oblačila naj bodo iz materiala, ki se lahko opera pri temperaturi najmanj 60 °C, v kolikor to ni možno, naj se med pranjem doda sredstvo za dezinfekcijo perila (npr. belilno sredstvo na osnovi natrijevega hipoklorita ali drugo sredstvo za tekstil s podobnim učinkom).
- Izvajalci storitev naj preprečujejo zbiranje strank ob čakanju na storitev, pri tem lahko uporabljajo oznake na tleh ali druge rešitve (npr. rezervacija), med čakajočimi naj bo razdalja najmanj 1,5 m.
- Na terasi ali letnem vrtu naj namestijo več podajalnikov za razkužilo za stranke, obvezno pa ob vhodu in izhodu.
- Če obstaja možnost, naj izvajalci storitev razmislijo o sistemu ločenega vhoda in izhoda na teraso ali letni vrt.
- Mize naj bodo razporejene tako, da bo med posameznimi strankami najmanj 1,5 m razdalje.
- Omejujejo naj številčna omizja, za mizo naj sedijo le člani istega gospodinjstva, dokler ne bo spremenjen Odlok o začasni splošni prepovedi gibanja in zbiranja ljudi na javnih mestih. Za omejevanje stikov je možna tudi uporaba fizičnih pregrad med mizami (npr. pleksi steklo).
- Izvajalci storitev naj preprečijo dostop do otroških igral ter odstranijo igrače, časopise, revije…
- Odstranijo naj samopostrežne načine postrežbe npr. solatni bar, košarice kruha za več gostov ipd. ali mesta, kjer bi si stranke lahko same postregle določeno blago npr. sladkor, sol, začimbe, kozarci ipd.
- Čist jedilni pribor naj stranki posredujejo na način, ki onemogoča stik in morebitno onesnaženje, kot je zaprta vrečka s priborom za eno osebo ipd.
- Uporabljeni jedilni pribor in posodo naj čistijo z uporabo rokavic, detergenta za posodo, ki ga tudi sicer uporabljajo in vroče vode ali pomivalnega stroja.
- Po vsaki stranki naj dosledno razkužijo površino mize, po potrebi pa tudi druge površine, ki se jih stranke pogosto dotikajo. Odsvetujemo uporabo namiznih prtov.
- Poteka naj redno razkuževanje površine blagajne, blagajniškega pulta in terminala POS po vsaki uporabi ter umivanje ali razkuževanje rok. Stik med osebjem in strankami naj bo čim manjši z uvedbo npr. fizične zaščite blagajniškega mesta ali brezstičnega plačevanja ter naročanja hrane in pijače.
- Čiščenje terase ali letnega vrta v vso opremo naj vsaj enkrat dnevno poteka v skladu z Navodili za čiščenje in razkuževanje prostorov izven zdravstvenih ustanov v času epidemije COVID-19.
- Uporaba sanitarij
- Stranke naj sanitarije uporabljajo posamično. Pri prehodu od mize do sanitarij naj upoštevajo varno medsebojno razdaljo. Stranki morajo biti na razpolago tekoča voda, milo in papirnate brisače za enkratno uporabo. Sušilnik za roke mora biti izključen. Stranke naj se čim manj dotikajo različnih predmetov in površin, le toliko, kot je nujno potrebno.
- Izvajalci storitev naj zagotovijo redno in učinkovito zračenje sanitarij. V primeru mehanskega prezračevanja naj se zrak izmenja le s svežim zunanjim zrakom, brez recirkulacije zraka, kot to določajo Navodila za prezračevanje prostorov izven zdravstvenih ustanov v času širjenja okužbe COVID-19
- Izvajalci storitev naj zagotovijo čiščenje in razkuževanje sanitarij vsaj vsako uro.
Ukrepi za stranke:
- Razkužijo si roke ob prihodu.
- Dosledno upoštevajo navodila osebja glede zagotavljanja zadostne medosebne razdalje, odlaganja torb in garderobe, načina naročanja hrane in pijače, uporabe jedilnega pribora in jedilne posode, uporabe sanitarij, plačevanja storitev, zbiranja odpadkov.
- Pri uporabi sanitarij je obvezna uporaba obrazne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela, ki si jo stranke na odprtih terasah in letnih vrtovih varno snamejo.
- Z rokami se ne dotikajo obraza, zlasti ne ust, nosu in oči.
- Razkužijo si roke po dotikanju katerihkoli nečistih površin ali predmetov že med obiskom, pa tudi ob odhodu.
Preberite še:
Pravila za gostince in obiskovalce barov! |
Želite biti redno obveščeni o novostih glede epidemije? Všečkajte FB stran: |
Pravila obiska frizerke, kozmetičarke ali maserke! |
MR