V petek, 23. februarja 2024, je ZRS Bistra Ptuj v sodelovanju s Šolskim centrom Ptuj – Šolo za ekonomijo, turizem in kmetijstvo, pod okriljem Mestne občine Ptuj in s podporo Manager kluba Ptuj, uspešno izvedla dogodek Podjetniški izziv za mlade. Ta tradicionalna prireditev je potekala v veliki dvorani Dominikanskega samostana na Ptuju, kjer so mladi podjetniški talenti – osnovnošolci in srednješolci – predstavili svoje inovativne podjetniške ideje, razvite skozi šolsko leto s pomočjo mentorjev iz ZRS Bistra Ptuj in učiteljev.
Devet ekip, med katerimi je bilo osem iz osnovnih šol in ena iz Šole za ekonomijo, turizem in kmetijstvo, je pred več kot 250 poslušalci predstavilo svoje poslovne modele, ki so jih skrbno pripravili in razvili. Mladi podjetniki so s svojimi idejami dokazali izjemen podjetniški duh in sposobnost preoblikovanja zamisli v konkretne rešitve.
Na dogodku so se mladim ponudile priložnosti za učenje in izmenjavo znanj preko podjetniških delavnic, ki jih podpira agencija SPIRIT, z ZRS Bistra Ptuj kot zunanjimi mentorji. Izpostavljena je bila pomen inovativnosti, poslovnosti in nastopanja pred publiko, kar so mladi z izjemno samozavestjo in brez treme tudi demonstrirali.
Strokovna komisija, sestavljena iz priznanih strokovnjakov, je ocenjevala predstavitve, pri čemer so najvišje ocene in priznanja prejeli projekti ZEKO iz OŠ Ormož in Učitek iz OŠ Olge Meglič. Dogodek je bil obogaten z gostom Janom Skokom iz Saša Inkubatorja Velenje, ki je predstavil projekt PoMP – Podpora mladim v podjetništvu, namenjen vzpostavitvi podpornega okolja za mlade podjetnike.
S to prireditvijo je Ptuj še enkrat več dokazal, da je mesto, kjer mladim podjetniškim talentom ni zmanjkalo inovativnosti in podjetniškega duha.
Po končanih predstavitvah so bili sešteti rezultati komisije, glasovala je tudi publika. Rezultati so sledeči:
1- mesto po mnenju publike: ZEKO, OŠ Ormož 1. mesto po mnenju strokovne komisije: Učitek, OŠ Olge Meglič 2. mesto po mnenju strokovne komisije: Music holder, ŠC Ptuj – ŠETK 3. mesto po mnenju strokovne komisije: ZEKO, OŠ Ormož |
——————————————————————————————————
KRATKI OPISI PREDSTAVLJENIH IDEJ*
BIOPET – OŠ Videm pri Ptuju
Na OŠ Videm so prijateljice Lana, Danijela in Živa ustanovile podjetje BIO-PET.
Podjetje je nastalo zaradi skupnih interesov in želje po tem, da hišnim ljubljenčkom nudijo zdravju prijazne izdelke. Hkrati pa ob tem reciklirajo stare materiale. Zato so njihovi izdelki okolju prijazni, so iz naravnega in recikliranega materiala. Izdelki so namenjeni vsem, ki imajo hišne ljubljenčke, in ljudem, ki kupujejo planetu prijazno darilo. Za stranke bi ustanoviteljice poskrbele z nizkimi cenami, kar je posledica recikliranih materialov. Ob tem bi kupci zbirali t. i. tačke, s katerimi si pridobijo popust pri naslednjem nakupu. Prodaja bi stekla v osrčju starega mestnega jedra najstarejšega slovenskega mesta, na Ptuju. S tem bi pripomogle k oživitvi mesta. Vzporedno bi se izdelki prodajali po vseh novodobnih kanalih.
Svoje prve prototipe izdelkov so ustanoviteljice že pripravile in pokazale bodočim kupcem.
Mentorja: Damjana Hliš in Nejc Zemljarič
UČITEK – OŠ Olge Meglič
Smo Ammar Vertič, Blaž Zelenik, ter Tiana in Timotej Mlakar. Obiskujemo deveti razred osnovne šole Olge Meglič Ptuj. Že kar nekaj let na naši šoli obiskujemo delavnice za mlade podjetnike, ki jih na naši šoli vsako leto organizira ZRS Bistra Ptuj. Skozi leta smo se že veliko naučili in pridobili veliko koristnih informacij, predvsem kako priti do dobre poslovne ideje, ter kako do najboljše predstavitve le-te. Pred nami je velik korak in izbira, ki nam bo zaznamovala življenje. To je izbira srednje šole. Ta odločitev ni nikoli lahka. Ko smo razvijali našo idejo, ter raziskovali in postavljali statistike smo opazili nekaj kar nam je dobesedno padlo v oči. Ugotovili smo, da se velik del učencev vpiše “v pač eno” srednjo šolo, kamor gre največ njihovih prijateljev ali tisto, ki je najpopularnejša na družabnih omrežjih. V gimnazijo pa se mnogo učencev vpiše zato, da pridobijo še štiri dodatna leta za odločitev o njihovi karieri. Mnogi učenci kasneje na gimnazijo niso sprejeti ali jim je kasneje žal. To hočemo preprečiti! Menimo, da imajo še mnogi drugi sovrstniki podobne ali pa celo večje težave z izbiro srednje šole, ter prav tako starejši dijaki z izbiro študija. Naš namen je, da jim to težko odločitev nekoliko olajšamo. Zato razvijamo našo aplikacijo imenovano Učitek.
Učitek je inovativna virtualna aplikacija, ki je namenjena osnovnošolcem, srednješolcem in njihovim staršem, da se lažje odločijo o izbiri nadaljnjega šolanja. Učitek je aplikacija, s katero lahko v manj kot enem dnevu izberete idealno šolo, s popolnoma realnimi informacijami, in to ves čas, popolnoma zastonj. Rezultati opravljene ankete so pokazali, da si mladi želijo vseh pomembnih in predvsem realnih informacij o izbiri nadaljnjega šolanja na enem mestu in popolnoma brezplačno.
Na trgu že obstajajo podobne aplikacije, vendar ne razpolagajo z verodostojnimi podatki, ki lahko prikažejo v kratkem času izbiro željenega nadaljnjega šolanja. Prav tako nimajo direktnih povezav z inštruktorji in učitelji, ki bi podali realne informacije o samem programu željene srednje šole/fakultete/višje ali visoke šole. Informacije so jim s to aplikacijo Učitek ves čas na voljo.
Mentorici: Mateja Simonič in Tonja Kolar
ČUMI ČUMI GUMI – OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici
Učenke 8. razreda (Eva Belšak Budja, Nika Vrbnjak, Nela Topolnik Šimpl, Ana Gomilšek in Neli Evelina Kupčič) so zasnovale zvečilke, ki ne izgubijo okusa. Razvijalke podjetniške ideje so iskale rešitev za prehitro izginuli okus zvečilk. Zvečilke so najrazličnejših okusov, tudi takšnih, ki jih do sedaj na trgu ni bilo (hruška, brokoli, čokolada..). Eksplozija neverjetni okusov pa traja in traja. Starostna omejitev za uživanje zvečilk je med deset in šestdeset let. Za večje nakupe pripravljajo popuste, prvi nakup pa je celo brezplačen. Nakup lahko opravite na Facebooku in Istagramu.
Mentorica: Anita Zelenko
MINT – OŠ Podlehnik
Pet devetošolk iz OŠ Podlehnik – Iza, Maja, Manica, Nina in Taja – so združile svojo ustvarjalnost in podjetniški duh pod skupnim imenom MINT. Zasnovale so inovativen lepotni izdelek, ki združuje praktičnost in trajnostne vrednote. Njihova ponudba vključuje unikatno gobico v obliki štiristrane prizme, ki ima dve različni funkciji: ena stran je namenjena nanašanju pudra, druga pa rdečila za lica. Kar izdelek dela še posebej privlačen, je možnost ponovnega polnjenja, s čimer MINT nagovarja okoljsko ozaveščene uporabnike, ki želijo zmanjšati svoj ekološki odtis.
Izdelki MINT so narejeni iz naravnih sestavin, kar zagotavlja varno uporabo in tudi nego kože. Ponujajo širok spekter odtenkov, s katerimi želijo zadovoljiti različne potrebe in želje svojih strank. Posebna pozornost je namenjena tudi prekrivnosti, ki omogoča enakomerno in dolgo obstojnost nanosa ter ohranja naraven videz kože. S svojim pristopom MINT ne le da sledi trendom v lepotni industriji, temveč jih tudi soustvarja, saj ponujajo inovativne rešitve, ki odražajo njihovo zavezanost kakovosti, trajnosti in dostopnosti.
Zgodba deklet iz Podlehnika je zgled mladim, ki z inovativnostjo in zavzetostjo za trajnostni razvoj lahko ustvarijo izdelke, ki izboljšujejo naš vsakdan ter prispevajo k bolj zelenemu in odgovornemu svetu. MINT je več kot le blagovna znamka; je gibanje, ki spodbuja k razmišljanju o tem, kako lahko vsak posameznik prispeva k lepši prihodnosti našega planeta.
Mentorici: Dragica Šegula in Mojca Pajek
BE REAL (parfum) – OŠ Hajdina
V okviru projekta SPIRIT – JP MLADI je iz OŠ Hajdine sodelovalo 33 sedmošolcev, ki so se preizkusili v vlogi podjetništva. Zmagovalna ekipa je komisijo prepričala z idejo izdelka BeReal (parfumom). Ekipo sestavljajo naslednji člani: Rok Belić (direktor), Lia Drevenšek, Lovro Vaupotič, Anej Kondrič in Blaž Metličar.
BeReal je edinstven parfum, ustvarjen s strastjo in ustvarjalnostjo sedmošolcev, ki so se odločili rešiti najstniško problematiko fanta, ki ni pritegnil nobenega dekleta. Ta parfum je oblikovan z namenom, da pomaga mladim fantom povečati samozavest in pritegnit čim večje število deklet s svojim izrazitim vonjem.
BeReal parfum obljublja unikaten dolgo obstojen vonj. Kupci lahko izbirajo med 33 različnimi vrstami vonjav. Parfum je primeren za oba spola, tako za moške kot za ženske. Embalaža parfuma se bo prodajala v obliki srčka. Ekipa je izdelala tudi lasten logotip, ki je prav tako v obliki srčka in bo krasil njihove stekleničke. Izdelki bodo na voljo v fizični trgovini ter tudi preko spleta.
ZEKO – OŠ Ormož
ČLANI EKIPE: Rene Plohl, Nika Vaupotič, Jakob Kukovec
ZEKO je ekološka naprava za zalivanje rastlin. Preko aplikacije na pametnem telefonu napravo nadzorujemo. Aplikacija nas opozori, ko naprava zaliva in kdaj je bila rastlina nazadnje zalita. V zemljo bo zapičen senzor za preverjanje vlažnosti zemlje. Le ta pa bo tudi povezan z aplikacijo na telefonu, ki nas bo opozarjala na to, kdaj je potrebno zalivanje in vlaženje zemlje. S pomočjo sončnih celic se naprava polni, vodo pa pridobiva z zbiranjem deževnice.
O koristnosti našega izdelka smo povprašali morebitne bodoče kupce in le-ti so se strinjali, da bi takšno napravo imeli doma. Imeli bi jo predvsem zato, ker jim v vsakdanjem hitrem tempu primanjkuje časa za zalivanje, hkrati pa imajo radi lepe in urejene cvetlice, grmovnice in vrt. Naša naprava je primerna za ljudi, ki nimajo veliko časa in za starejše, ki ne zmorejo zalivati rastlin. Sem sodijo tudi ljudje, ki imajo zdravstvene težave in jim zalivanje predstavlja težavo.
Na trgu takšnega izdelka še ni. Pri proučevanju že obstoječih izdelkov smo ugotovili, da obstaja naprava, ki jo uporabljajo za zalivanje nogometnih igrišč oz. večjih travnatih površin.
Naša vizija je, da imajo ljudje, ki želijo imeti lepe vrtove, a tega zaradi določenih vzrokov nimajo, napravo, ki bi jim pomagala to uresničiti.
»Če želite biti eko, kupite Zeko.«
Mentorici: mag. Maja Korban Črnjavič, Mirjana Špacapan, prof.
Learn.it – OŠ Kidričevo
Člani ekipe OŠ Kidričevo so Blaž, Arandjela, Martina, Ema in Hana. Njihov poslovni model aplikacija za inštrukcije Learn.it se osredotoča na zagotavljanje sodobne alternative klasičnim inštrukcijam. Uporabniki lahko izkoristijo platformo za učenje, kjer je poudarek na interaktivnosti, prilagodljivosti in personalizaciji izobraževanja. S pomočjo naprednih algoritmov se prilagajajo posameznikovemu tempu učenja in preferencam, kar omogoča bolj učinkovito pridobivanje znanja. Njihova platforma je dostopna prek različnih naprav in omogoča širok nabor učnih vsebin na različnih področjih. S tem želijo spodbujati sodobne pristope k izobraževanju in omogočiti uporabnikom kvalitetno učno izkušnjo, prilagojeno njihovim potrebam.
Pri učencih se pojavlja vedno več specifičnih učnih težav, inštrukcije so vedno dražje in jih starši pogosto ne morejo omogočiti svojim otrokom, prav tako pa inštruktorji niso vedno dostopni. Learn.it rešuje glavne probleme uspešnega učenja in nudi kakovostno in celostno obravnavo učne snovi. Ker želijo, da bi bile inštrukcije dostopne širšemu krogu ljudi, jim želijo ponuditi aplikacijo za osnovno šolske inštrukcije po ugodno dostopni ceni za vse. Prav tako bi lahko do njih dostopali takoj v vsakem trenutku, ko se pojavi težava. S tem bi razbremenili tudi starše, saj se pogosto zgodi, da zaradi službe ali drugih obveznosti le-ti nimajo časa pomagati svojim otrokom pri učenju in jih voziti na različne inštrukcije.
Do aplikacije lahko starši dostopajo enostavno tako, da jo poiščejo v eni izmed play trgovin, namestijo aplikacijo, izberejo enega izmed štirih ponujenih paketov in že so jim na voljo inštrukcije iz vseh osnovnošolskih predmetov. Z uporabo aplikacije se lahko tako izboljšajo otrokovi dosežki v šoli in s tem se tudi dvigneta njegova samozavest in samopodoba.
Mentorici: Jana Jerenec in Jasna Vinkler
BOARED – OŠ Žetale
Člani ekipe: Ožbej Peršak, Matic Draškovič, Tilen Širec, Melanija Širec, Ema Sakelšek
Table BOARED so šolske table, z inovativnim konceptom brisanja. Na klasične table se piše s kredami in briše z gobo. To je že zastarelo, saj mnogim ni všeč, kreda se hitro zlomi, za seboj pušča veliko prahu, goba enako.
Na BOARED table se piše s črnilom, ki je občutljivo na toploto. To črnilo je v mnogih kemičnih svinčnikih in drugih pisalih.
BOARED tabla se z enostavnim dolgim pritiskom na gumb sama pobriše tako, da se segreje. Ker je črnilo iz pisal občutljivo na toploto, se ob toploti izbriše.
Mentorji: Ana Bedenik, Miran Železnik, Lidija Šešerko
MUSIC HOLDER – ŠC Ptuj – Šola za ekonomijo, turizem in kmetijstvo
Ekipo MUSIC HOLDER sestavljamo dijakinje 2. letnika Šole za ekonomijo, turizem in kmetijstvo Ptuj: Nika Plajnšek, Eva Pulko in Ana Kumer.
MUSIC HOLDER je tobica izdelana iz visokokakovostnega naravnega usnja, ki je vodoodporna in trpežna. Ojačani šivi zagotavljajo, da bo torba zdržala vsakodnevno uporabo ter morebitne pritiske in trenja med jahanjem. Torba je oblikovana kot torbica za enostavno namestitev na zadnji del sedla. Ima dovolj prostora za shranjevanje več modelov zvočnikov in ima dodatne žepke za shranjevanje manjših predmetov, kot so ključi ali mobilni telefon. Torba ima varno zapiranje s trdno zadrgo, ki zagotavlja, da se vsebina med ježo ne izgubi ali poškoduje. Torba ima dodatne zanke in sponke, ki omogočajo enostavno pritrditev na sedlo. S tem se prepreči, da bi torba med ježo zdrsnila ali povzročila nelagodje konju. Mogoče je dodati dodatne funkcije, kot so odsevni trakovi za večjo vidljivost ponoči ali pa posebej žepek za telefon. Na torbi so luknjice, ki omogočajo, da se glasba nemoteno sliši. Velikost izdelka, se prilagodi na velikost zvočnika. Barvo MUSIC HOLDERJA si kupec izbere sam, saj je možnih več odtenkov rjave in črne barve.
Mentorica: Ana Polanec
*Podani so opisi in fotografije, ki so jih pripravile tekmovalne ekipe ob pomoči mentorjev.