Med štiri finaliste so se poleg Erzetiča uvrstili še Ptujčan Peter Gönc iz Gönc Winery s sivim pinotom, Jakob Bizjak iz Domačije Bizjak s cabernet sauvignonom ter mlada vinarka Špela Štokelj iz Posestva Štokelj z vinom pinela.
Natečaj Lidlov mladi vinar je namenjen tako perspektivnim mladim vinarjem do 35. leta, ki že pridelujejo svoje vino in so mladi prevzemniki domačih vinarskih podjetij, kot tudi študentskim ekipam, ki se pomerijo v pridelavi prvega lastnega vina ter marketinške zgodbe. V kategoriji perspektivnih mladih vinarjev je strokovna komisija pod vodstvom prof. dr. Tatjane Košmerl ocenila več kot 35 vzorcev vin in izbrala štiri finaliste. Po njenem mnenju so bila letošnja prijavljena vina izjemno kakovostna, opažen pa je bil tudi napredek vinarjev.
Štiri finalna vina slovenskih mladih vinarjev in vinark so od 15. novembra do odprodaje zalog že na voljo v vseh Lidlovih trgovinah po Sloveniji, označena pa so s posebnimi obešankami. Kot je izpostavil Leo Oberžan, vodja nabave prehrambnih izdelkov v Lidlu Slovenija, z vini mladih vinarjev prav posebej bogatijo siceršnjo ponudbo izvrstnih Lidlovih vin. »Umestitev vin, ki so nastala izpod rok mladih vinarjev, v našo ponudbo, predstavlja pomembno poslovno priložnost. S tem omogočamo mladim podjetnikom, ki so na začetku svoje poslovne poti, vstop v trgovsko verigo in predstavitev njihovih vin našim kupcem. Glede na lanske izkušnje si tudi letos želimo z mladimi vinarji vzpostaviti dolgoročen odnos in njihova vina večkrat ponuditi v naših trgovinah.«
Prepričal je merlot pozne trgatve
Med vsemi finalisti je komisijo najbolj prepričal Martin Erzetič iz vinogradništva in vinarstva Čarga 1767, ki je za svoj merlot pozne trgatve prejel najboljšo oceno med vsemi vinarji (vrhunska ocena 87,2) ter tako postal absolutni zmagovalec natečaja. Martin Erzetič svojo strast do vinogradništva v prakso prenaša že od leta 2011.
Lidlov mladi vinar ohranja študentski pridih
Že šesto leto zapored pa Lidl Slovenija spodbuja tudi mlade, nadobudne vinarje na slovenskih fakultetah, da pridelajo svoje prvo mlado vino. Letos so se v sklopu natečaja pomerile tri študentske ekipe, in sicer ekipa Vinogradniki 2018 iz Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru, ekipa Zelenci iz Visoke šole za vinogradništvo in vinarstvo Univerze v Novi Gorici ter ekipa Levant iz Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani. Te so se pod mentorskim vodstvom pomerile v pridelavi mladega vina, pri katerem so morale uporabiti inovativne prijeme, obenem pa pripraviti še marketinški načrt. V skupnem seštevku točk je zmagala ekipa Levant iz Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani.
Vinar Peter Gönc – finalist
Ptujčan Peter Gönc se je po končani gimnaziji na Ptuju najprej podal v ekonomske vode in, kot sam pravi, svojo strast do vinarstva prepoznal relativno pozno. Leta 2014 je pridelal svoj prvi letnik vina, postal mladi prevzemnik kmetije in s tem jasno pokazal resnost do poklica vinarja. Sedaj strmi novim ciljem naproti in si nadvse želi pustiti tudi svoj pečat na Slovenskem in svetovnem vinskem trgu.
Družini Gönc je bilo vino položeno že v zibelko, saj je ‘Gönc’ ime za poseben sod iz hrastovega lesa. Družinska tradicija vinarstva sega v daljne leto 1936, ko je Petrov praded zgradil prvo vinsko klet in okoli nje posadil vinograd. Močna vinogradniška tradicija se je prinesla vse do Petra, ki je nedavno prevzel odgovornost lastnika posestva. Med drugim je lansirali tudi lastno znamko vin in tako postal četrta generacija vinarjev v družini.
»Zelo rad postavljam stvari na glavo in se ne držim smernic klasičnega vinarstva. Veseli me, da so to prepoznali tudi v Lidlu Slovenija in mi dali priložnost, da mladi vinarji končno pokažemo, kaj je novega na trgu; predvsem pa, da je prišel čas za spremembo generacije v vinarstvu. Čas, da se pokažejo novi trendi in stili vinskega designa,« je povedal Peter Gönc.
O nagrajenem vinu sivi pinot
Navdušenje sivega pinota v steklenici se prične z njegovo polnostjo vonja, rose barve nežnih cvetnih odtenkov in eksplozije okusov v ustih. Nežna cvetica, ki spominja na tropsko sadje se nadaljuje v robustni eleganci kremastega okusa. Vse z enim samim namenom; preprostemu užitku vseh čutov.
Vir in foto: Lidl Slovenija