V Glasbeni šoli Karol Pahor Ptuj ob učenju igranja na najrazličnejše inštrumente v svojih izobraževalnih programih ponujajo tudi učenje baleta in zanimanje za balet je v zadnjih letih precejšnje. Tudi zato zdaj že nekaj let baletno produkcijo tri dni zapored pripravijo na odru Mestnega gledališča Ptuj (MGP) in tako lahko letni nastop vidijo vsi spremljevalci malih baletnikov.
Vtisi po letošnjem nastopu so bili izjemni, publika v MGP je bila navdušena, navdušen pa je bil tudi ravnatelj GŠ Karol Pahor Ptuj Štefan Petek, ki je povedal, da so zelo zadovoljni, vtisi pa dobri.
»Za nami je velik projekt, tri baletne predstave, za katere so se priprave začele že v novembru. Uspešno smo izpeljali projekt v katerem je nastopilo več kot sedemdeset otrok, sodelovalo pa je tudi skoraj dvajset ljudi, ki so projekt ustvarjali ali pomagali pri izvedbi. Dobili smo veliko pohval s strani staršev in sorodnikov učenk, ki so naša glavna publika. Dobili smo tudi pozitivne strokovne kritike. Posebno pohvalo si zaslužijo nastopajoče učenke in učenec, vložili so veliko časa in dela, na nastopih odlično pokazali zastavljeno koreografijo in jo vsak po svoje plesno dopolnili.
Zahvalili bi se tudi staršem, ki otrokom omogočajo to vrsto aktivnosti in so prav tako pripomogli k izvedbi te predstave. Učenka, ki si zasluži posebno priznanje je Maja Petek, je odlična mlada plesalka, na odru zelo karizmatična, izrazna in plesna in je odlično soustvarila glavno vlogo. Zahvalo za pripravo, vodenje in izvedbo projekta pa si zasluži naša učiteljica baleta in plesnih pripravnic, Alenka Kostrevc,« je po letnem nastopu dejal Štefan Petek.
Klasična pravljica v baletni preobleki
Zgodbo Frana Levstika “Kdo je napravil Vidku srajčico” je učiteljica baleta Alenka Kostrevc priredila baletni temi, številu učencev in zanjo ustvarila koreografijo. V baletno predstavo je vključila glasbo Georgesa Bizeta, Franza Schuberta in Antonina Dvoraka. Sceno je ustvaril ptujski umetnik Tomaž Plavec, del kostumov in kostumskih dodatkov sta prispevali Martina Toš Potočnik in Simona Toš, drugi del pa so bili baletni kostumi podjetja Harmony. Oblikovalec luči je bil Sandi Žuran, tonski mojster pa Danijel Vogrinec.
Štefan Petek je še poudaril, da so vsi, skupaj z učenkami in učencem, ustvarili estetsko in plesno baletno predstavo, ki bo vsem ostala v spominu. Na vprašanje ali so tovrstni kulturni dogodki lahko svojstven doprinos za dvig kulturne ravni na Ptuju, Štefan Petek pravi da zagotovo, saj so cilji izobraževalnega programa GŠ Karol Pahor Ptuj med drugim približati glasbo in ples čim več ljudem, jih izobraževati in ozaveščati o našem delu in umetnosti nasploh. S takšnimi dogodki jih dejansko uresničujejo.
Kmalu tudi ponovitve baletne predstave
Z letošnjo baletno predstavo bodo mali baletniki tudi gostovali naokoli in Petek je povedal, da bodo nekaj predstav izvedli še v tem šolskem letu, do 15 aprila, potem pa jih čakajo intenzivnejše priprave na izpit. Predstavili se bodo osnovnošolcem v Gorišnici, Markovcih in upajo, da še komu. »Zaenkrat se še dogovarjamo. Če bo povpraševanje, bomo predstavo ponavljali še v septembru in oktobru,« pojasni Petek.
Sicer pa v letošnjem šolskem letu baletni oddelek na GŠ Karol Pahor Ptuj obiskuje 76 vpisanih; 34 v izobraževalni program Plesna pripravnica in 42 v izobraževalni program Balet. Plesno izobraževanje je povezano z osnovnošolskim (traja 9 let ) in obsega tri razrede plesne pripravnice ter šest razredov baleta. Učenke in učenci se vpisujejo v razred s sovrstniki. Nove učenke in učence vabijo k vpisu, ki bo v zadnjem tednu maja na GŠ Karol Pahor Ptuj.
Mali baletniki ves čas razvijajo občutek za glasbo in ritem
»Z izvajanjem pouka plesa – baleta pri otrocih razvijamo ljubezen do plesne umetnosti in plesnega izražanja, smisel za plesno kulturo in sposobnost vrednotenja plesa ter drugih zvrsti umetnosti. Prav tako se jim izoblikuje smisel za estetiko, razvija se sposobnost obvladovanja in koordinacije telesnih gibov. Ker ustvarjajo ob glasbi, se jim izrazito razvijajo tudi glasbene sposobnosti in imajo priložnost spoznavanja različnih zvrsti glasbe, predvsem pa klasične. Tako si razvijajo tudi sposobnost vrednotenja glasbe in glasbene umetnosti.
Učenci se učijo spoznavati in obvladovati svoje telo ter se z njim izražati skozi glasbo. Po programu začnejo obvladovati korake in gibe, ter samostojno opravljati s svojim telesom. Pri tem pa ves čas razvijajo občutek za glasbo in ritem ter spodbujajo svojega ustvarjalnega duha skozi ples, hkrati pa pripravljajo telo na zahtevnejši program,« je o baletu in učenju baleta na ptujski glasbeni šoli zapisala učiteljica baleta Alenka Kostrevc.
Foto: Urška Lukovnjak