Drugi tir je mogoče zgraditi ceneje
35-dnevni rok, v katerem morajo pobudniki referenduma o zakonu o drugem tiru zbrati 40.000 podpisov podpore, je začel teči 19. maja. Pobudnik za referendum Proti dvojni ceni za enojni tir je vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič.
Vodja iniciative Kovačič je referendum proti Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge 2tir, sprejet v DZ, označil kot priložnost Slovenije za nov začetek in poudaril, da ne gre za strankarsko akcijo. Priznal je, da zagotovo ne bo lahko zbrati 40.000 podpisov, vendar si glede na dosedanje pozitivne odzive obeta zadostno podporo tudi v prihodnje. Rok za zbiranje podpisov se izteče 22. junija.
V medijih se je v zadnjem obdobju pogosto pisalo in je bilo slišalo, da je zakon vlada pripravila zelo na hitro in ga tudi sprejela zelo na hitro. Strokovnjaki pa navajajo, da bi tir lahko zgradili za 550 milijonov evrov ceneje. Ob tem smo upravičeno lahko zaskrbljeni tudi v Spodnjem Podravju, saj bo denimo tudi naša regija, ki se dejansko preslabo razvija v primerjavi z drugimi, zaradi občutno prevelike cene vrednosti projekta oškodovana.
Izpostavimo lahko, da je denarja že zmanjkalo za izgradnjo Urgentnega centra, ki ga Ptuj nujno potrebuje, zato pa so aprila Ptujčani na pobudo treh velikih podravskih podjetij zadevo vzeli v svoje roke in začeli veliko humanitarno akcijo zbiranja sredstev za gradnjo urgentnega centra. Že vrsto let pa se zatika tudi pri izgradnji hitre ceste Ptuj – Ormož. Po zadnjih informacijah prometnega ministrstva ta ne bo več hitra, ampak glavna, gradnjo prvega, približno 11 km dolgega odseka sicer napovedujejo za prihodnje leto. A to so vse napovedi, potrebno bo počakati na realizacijo.
obrazec za podporo proti 2 tiru
Naslova za pošiljanje podpisanih obrazcev sta REFERENDUM DRUGI TIR p.p. 122, 1000 Ljubljana ali Na Straški vrh 26, 1000 Ljubljana. Skratka, če želite civilno iniciativo podpreti si lahko izpolnjen obrazec natisnite, izpolnite in odnesite na Upravno enoto (v svojem kraju ali katerikoli Upravni enoti ali Krajevnem uradu v Sloveniji, ne glede na stalno bivališče), ki ga bo potrdila. V Spodnjem Podravju so vam na voljo Upravne enote Ptuj, Ormož in Lenart v času uradnih ur. Povezava do elektronske oddaje podpisa http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=3125.
Velja pa še opozoriti, da hkrati poteka podpisovanje še ene pobude (Emil Pintar – do konca maja), ki zveni podobno, a ta pobuda ni prava.
Zakaj smo proti vladnemu »zlatemu tiru«?
Povezave do sprotnih informacij civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo in Vilija Kovačiča lahko spremljate na http://www.publishwall.si/vili.kovacic, kjer so v sporočilu za javnost pred dnevi med drugim zapisali:
“Vladni drugi tir je slepi tir za Luko Koper, saj nas bodo zaradi prepočasne izgradnje prehiteli Avstrijci iz severno zahodne smeri. Vladni drugi tir bo 2-3krat preplačan in bo na dolgi rok (v 45 letih) gospodarstvo stal okrog 3 milijarde (dajatve Luke in pristojbine transporta). Popolnoma zanemarja razvoj Istre in življenje lokalnega prebivalstva, saj ohranja nevzdržno in življenjsko nevarno sedanjo progo v pobočju kraškega roba. Ukinja suverenost države Slovenije, ker je v zakonu uveljavljeno upravljanje s pravico veta. Vlada s tem zakonom suverenost poklanja Madžarom in zalednim državam. Slovenski davkoplačevalci nismo naprodaj! Smo proti dvojni ceni za enojni tir. Resnični dvojni drugi tir naj se zgradi z domačim kapitalom in z domačim znanjem. Treba je na novo začrtati traso. Vlada nam prodaja 25 let star in zastarel projekt kot razvojni projekt. Potrebna je revizija železniške povezave Koper- Divača z novimi spoznanji znanosti, tehnike, ekonomije, tehnologije in okoljevarstva. Razvoj zavira vlada – ne davkoplačevalci. Vleče nas za nos in v novo avanturo Teš6. Tudi pri tej se je brezglavo mudilo.”
TM, Vir: spletm www.publishwall.si