V Sloveniji se trenutno odvija precej umazana volilna kampanja nevladnih organizacij
“V Sloveniji se trenutno odvija precej umazana, verjetno tudi nezakonita volilna kampanja, ki jo vodijo nekatera društva, skupine in nevladne organizacije, in sicer za stranke KUL oz. celoten levo politično nazorsko usmerjeni blok strank,” je komentiral strokovnjak na področju govorice telesa in komunikacije Edvard Kadič – pri tem pa ciljal tudi in predvsem na Glas ljudstva. Gre namreč za to, da stranke LMŠ, SD, Levica in SAB podpirajo predlog zakona za odpravo škodljivih posegov politike “z enim zamahom”, kot ga po poročanju MMC-ja predlaga Inštitut 8. marec, ki v zadnjih dneh pa ideje “centrov moči” propagira širom Slovenije. V vladnih strankah pa na drugi strani opozarjajo, da gre za predvolilno kampanjo.
Takšno delovanje postavlja v neenakovreden položaj tiste, ki spoštujejo volilno zakonodajo
Kadič je še pojasnil, da neurejena zakonodaja na tem področju dopušča, da nekatera podjetja kanalizirajo svoja sredstva v obliki raznih debelo preplačanih, lahko celo obskurnih projektov kakšnemu društvu zgolj zato, da tam parkirajo denar za podporo določenemu kandidatu ali stranki, izbrano društvo pa potem s temi sredstvi plačuje promotorje, oglasni prostor, rekvizite, aktiviste na internetu, ki vodijo različne kampanje na Facebooku, Twitterju ipd. To je še posebej sporno, če gre za državna podjetja, saj kampanjo enega kar naenkrat financiramo vsi. “Takšno delovanje pa predvsem postavlja v neenakovreden položaj vse tiste, ki spoštujejo obstoječo volilno zakonodajo in svoje kampanje financirajo znotraj okvirjev dopustnega,” je še opozoril Kadič.
Nihče ni kar celo ljudstvo. Ali cel glas. Tudi @8marec ne. To je znana, arogantna govorica totalitarcev.
V demokraciji lahko vsak na volitvah svobodno izbira. Od števila zbranih glasov je odvisno, koliko moči pri zastopanju ljudstva dobi stranka ali posameznik. #abeceda pic.twitter.com/WitJ6qIKZH
— Janez Janša (@JJansaSDS) March 31, 2022
Nika Kovač ni civilnoružbena, temveč politična aktivistka, ki dela kampanjo za leve stranke
Danes pa je Nika Kovač radikalna aktivistka, ki se je pred državnozborskimi volitvami aktivno vključila v predvolilno kampanjo, kar po mnenju mnogih predstavlja problem. Gre namreč za najbolj množično kršitev zakonodaje o volilni kampanji v zgodovini Slovenije, saj civilnodružbene skupine nastopajo kot politične stranke in sicer brez volilnih računov, brez potrjenih list kandidatov in stroge zakonodaje, ki bdi nad političnimi strankami. Neurejena zakonodaja na tem področju dopušča, da nekatera podjetja kanalizirajo svoja sredstva v obliki raznih debelo preplačanih, lahko celo obskurnih projektov kakšnemu društvu zgolj zato, da tam parkirajo denar za podporo določenemu kandidatu ali stranki, izbrano društvo pa potem s temi sredstvi plačuje promotorje, oglasni prostor, rekvizite, aktiviste na internetu, ki vodijo različne kampanje na Facebooku, Twitterju ipd. To je še posebej sporno, če gre za državna podjetja, saj kampanjo enega kar naenkrat financiramo vsi. “Takšno delovanje pa predvsem postavlja v neenakovreden položaj vse tiste, ki spoštujejo obstoječo volilno zakonodajo in svoje kampanje financirajo znotraj okvirjev dopustnega,” je opozoril Edvard Kadič.
Nezakonito peljejo politično kampanjo, kar ni odgovorno
Minister za gospodarstvo in predsednik stranke Konkretno Zdravko Počivalšek je kritičen do njihovega predloga in meni, da gre v tem primeru le za predvolilne obljube. “Hej ljudje 8. marec. Prebral sem predlog. Odlično pet za trud, nezadostno ena za vsebino. To ni predlog zakona, ampak je predvolilni manifest,” je pojasnil in dodal, da to, kar počnejo, po njegovem mnenju ni demokracija in niso odgovorni, saj se gredo politično kampanjo v nasprotju z zakonom, saj niso odprli volilnega računa. “To, kar delate, ni demokracija. To ni odgovorno. Odprite volilni račun,” jih je pozval.
Že dolgo je jasno, da je 8. marec podaljšana roka strank KUL, ki si same niso sposobne zagotoviti dovolj glasov. Namesto tega se poslužujejo inštituta, ki ne obsodijo grdega ravnanja z ženskami, ko gre za “njihove”. Prav tako potihoma podpirajo vulgarno in neokusno kampanjo na TikToku, ki celo novači mladoletne. KUL-ovci so ugotovili, kako uspešni znajo biti pri inštitutu z dovršenim piarovskim udejstvovanjem in jim sedaj dobro služijo kot priročna služba za odnose z javnostmi. “KULovci, vi se pa ne šlepajte. Imate programe. Z veseljem jim prisluhnem,” je še KUL pozval Počivalšek.