Dr. Milan Zver izpostavil izzive in priložnosti v slovenskem šolstvu

Na nedavnem pogovornem večeru o izzivih v slovenskem šolstvu, ki sta ga organizirala Inštitut dr. Jožeta Pučnika in Odbor za izobraževanje, znanost in šport pri Strokovnem svetu SDS, je evropski poslanec dr. Milan Zver iz Spodnjega Podravja izpostavil ključne težave in priložnosti v slovenskem šolskem sistemu.

 

Dr. Milan Zver, predsednik Odbora za izobraževanje, znanost in mladino pri Strokovnem svetu SDS, je poudaril, da so desne vlade vedno dajale prednost investicijam v izobraževanje, kar je pripeljalo do izboljšanja infrastrukture in povečanja sredstev za šolstvo.

“V času desnih vlad smo sredstva za šolstvo dvignili iz 800 milijonov na 1,2 milijardi evrov,” je dejal dr. Zver.

Izpostavil je tudi pomen posodobitve šolskih kurikulov, ki bi morali vključevati najnovejše znanstvene izsledke, da bi učitelji lahko prenašali nova znanja na učence.

Dr. Zver je tudi izrazil zaskrbljenost nad preveliko birokratizacijo slovenskega šolskega sistema, kar po njegovem mnenju omejuje ustvarjalnost in kakovost poučevanja. Poudaril je, da bi morali zaposleni na Zavodu za šolstvo aktivneje sodelovati pri izboljšanju šolskega sistema in da bi morali biti bolj vključeni v njegovo kakovostno delovanje.

Alenka Helbl, podpredsednica Odbora DZ RS za izobraževanje, znanost in mladino, je opozorila na upad kakovosti znanja in zmanjšanje ugleda učiteljskega poklica. Poudarila je, da mladi učitelji, ki so bili prej zagnani, zdaj razmišljajo o iskanju služb zunaj šolskega sistema zaradi izčrpanosti in nemoči. Helblova je tudi kritizirala spremembe zakonodaje, ki jih je uvedla Golobova vlada, in poudarila, da so te spremembe zmanjšale avtonomnost in odgovornost učiteljev.

Mojca Škrinjar, nekdanja državna sekretarka na Ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, je opozorila na pomanjkanje učiteljev in težave, s katerimi se soočajo v šolstvu, vključno s pretirano birokracijo, zastarelimi študijskimi programi in ideološkimi pritiski. Poudarila je, da bi bilo treba okrepiti avtonomijo učiteljev in zagotoviti, da se v šolstvu uporabljajo najsodobnejši pristopi v poučevanju.

Predsednica Sveta Inštituta dr. Jožeta Pučnika, dr. Andreja Valič Zver, je opozorila na “kulturni genocid,” ki se je po njenem mnenju dogajal na slovenskem šolskem področju zadnjih 15 let, saj se šolski kurikuli niso ustrezno posodobili. Pohvalila je delo dr. Milana Zvera in njegove ekipe v času prve vlade Janeza Janše, ko so v šolske kurikule vpeljali domoljubje in osamosvojitvene teme.

Dogodek je pokazal na potrebo po nadaljnjih razpravah in ukrepih za izboljšanje slovenskega šolstva, ki mora biti sodobno, vključujoče in kakovostno, da bi ustrezalo potrebam prihodnjih generacij.